avatar Ten blog rowerowy prowadzi am70 z miasta Żory. Mam przejechane 3395.44 kilometrów w tym 2544.60 w terenie.

Codzienność trenowania GoogleDoc
Ważenie oficjalne 31.03.12 GoogleDoc
Endomondo

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy am70.bikestats.pl
stat4u
HR max:181 ( 93%)
HR avg:115 ( 59%)
Podjazdy:830 m
Kalorie: 2126 kcal

Gran Canaria: Chira Trail (12)

Wtorek, 9 listopada 2010 | | Komentarze 0

Dzisiaj trasa w międzynarodowej grupie. Przewodnikiem jest Anglik a dołącza się jeszcze trójka Niemców. Free Motion organizuje wyjazd gdzieś w okolice środka wyspy i dzięki temu planowana traso to w większości zjazd. Rowery przygotowane na przyczepach i o 9:00 ruszamy. Grupa jest duża bo na starcie dzielimy się na trzy trasy. Rowery trekingowe ruszają z swoim przewodnikiem, druga grupa to MTB w wersji łatwiejszej na której przewodnik z Austrii będzie prowadził szkolenie, my z Dorotą wybieramy grupę z Angielskim przewodnikiem który ma nas poprowadzić najbardziej wymagającą dzisiaj trasą. Po małych kłopotach z doborem roweru dla Doroty ruszamy oboje na Cananodale RZ120 na rok 2011 czyli mamy okazję oboje pojechać na Shimano SLX 3/10 i amortyzatorach FOX. Trasa od razu wiedzie wymagającym koncentracji szutrowym zjazdem. Niestety jadąca z nami Niemka upada dosyć nieszczęśliwie i przy najbliższym asfalcie rezygnuje z dalszej jazdy z podejrzeniem jakiejś kontuzji ramienia. My dalej w skromnym składzie ruszamy na asfaltowy odcinek zjazdu. Szybko mijamy pobliskie miasteczko Los Cercados i trafiamy w okolice zapory Chira. Od tego miejsca zaczyna się zasadnicza część dzisiejszej trasy. Na początek delikatny podjazd, który kończy się punktem widokowym. Chwila odpoczynku, trochę zdjęć i jazda dalej. Wracamy do podjazdu. Łatwy technicznie ale o sporym i stałym nachyleniu, dosyć długo się ciągnie. Siadam na koło jednemu z Niemców i tak wjeżdżamy razem na przełęcz. A gdy już jesteśmy wszyscy razem w grupie to siadamy na pobliskim szczycie i robimy przerwę na kanapkę. Dowiadujemy się, że główną część podjazdów dzisiaj mamy już za sobą. Ruszamy dalej na długi zjazd, który okazuje się wymagającym bardzo kamienistym odcinkiem. Jazda ponownie wymaga pełnej koncentracji i sporej dawki zaufania do sprzętu. Grupa się rozjeżdża. Na jednym z zakrętów czekamy z Dorotą na resztę. Po dłuższej czasie dojeżdża przewodnik i okazuje się że złapał gumę na tylnym kole. Nie ma się co dziwić bo odciek wiódł po ostrych luźnych kamieniach. Dalej zjazd jest już łatwiejszy. Ciągle delikatnie w dół po szutrach i kamieniach. Dojeżdżamy do asfaltu i pomiędzy opuncjami mkniemy w dół. Szybkość niebezpiecznie rośnie a zakręty wiją się kręcie. W pewnym momencie na drodze GC-604 osiągamy słupek kilometrażowy 23km i tu skręcamy w prawo na jakąś prywatną drogę – tak prowadzi nas przewodnik. Tu rozpoczyna się najtrudniejszy odciek zjazdowy dzisiejszej trasy. A właściwie mogę powiedzieć w ogóle bardzo trudny odcinek i to w skali bezwzględnej. Całość po kamieniach i skalnych progach. Mamy obniżone siodełka ale mimo to jest trudno. Zjazd jest bardzo wymagający. Ale po pewnym czasie wszystkim udaje się osiągnąć kolejny wyznaczony punkt zbiórki – suchą zaporę. Robimy chwile przerwy – piękny punkt widokowy – siedzimy na skraju przepaści. Dalej czeka nas podjazd, który ponownie okazuje się bardzo wymagający i wyczerpujący jak na końcowe kilometry wycieczki. W końcu dojeżdżamy do ostatniego odcinka, który asfaltem odprowadza nas aż do miasta. Po drodze spotykamy grupę z łatwiejszej trasy mtb i wspólnie w jednym długim „konwoju” przejeżdżamy przez Playa Del Ingles i dojeżdżamy, aż do wypożyczalni. Po krótkiej wymianie uwag i zachwytów nad trasą, oddajemy rowery.