avatar Ten blog rowerowy prowadzi am70 z miasta Żory. Mam przejechane 3395.44 kilometrów w tym 2544.60 w terenie.

Codzienność trenowania GoogleDoc
Ważenie oficjalne 31.03.12 GoogleDoc
Endomondo

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy am70.bikestats.pl
stat4u
HR max:163 ( 88%)
HR avg:137 ( 74%)
Podjazdy:260 m
Kalorie: 1289 kcal

Garmin Edge 705 Virtual Partner

Czwartek, 25 sierpnia 2011 | | Komentarze 2

Mam okazję przetestować Garmina Edge 705. Dzisiaj trening z Virtual Partnerem. Założenia treningu to 90min ze średnią prędkością 26km/h. Znam swoją treningową leśną pętlę i często udaje mi się tam wykręcić średnią prędkość ok 27km/h, a jako że dzisiaj trening nie miał być jakiś mocny to postanowiłem gonić GVP (Garmin Virtual Partner). Na ekranie widać wirtualnego kolarza i bezpośrednie porównanie odległości :-) Odległość na czerwono oznacza, że zostrajesz z tyłu, a gdy go dogonisz i przegonisz odległość pokazywana jest na zielono :-)
Na starcie gdzieś po asfaltach trzymam tempo z łatwością, ale... zatrzymuję się na chwilę aby coś poprawić... a ten GVP gna w tym momencie nadal ze swoją zadaną 26km/h. Ha! Widzę tylko na odległości, że czerwona cyfra rośnie... Ruszam i mam już ponad 500m straty. Czy to da się nadrobić? Początkowo gnam po lesie 30km/h i czerwona cyfra się zmniejsza czyli doganiam go. Chwila utrudnień na trasie i znowu zostaję w tyle :-) No tak... ja tu walczę z leśną ścieżką, a GVP gna w tym czasie jak po szynach, ze stałą prędkością 26km/h. Ciekawe, tracę już 900m. No ale znowu wpadam na łatwiejszy odcinek i przyspieszam, doganiam. Po ponad 10km zrównałem się z GVP i nawet trochę go przegoniłem. Kilkanaście metrów przewagi pozwoliło mi na trudniejszym odcinku przetrwać dłużej na prowadzeniu, ale ten odcinek jest zbyt długi i moja prędkość spada, GVP wychopdzi na 200m prowadzenie. Potem ponownie go wyprzedzam. Jedna pętla to ok. 11km (24min) i rzeczywiście udaje mi się utrzymać zakładane tempo, trzymam się równo z GVP, i co ważne większość trasy jadę w tlenie lub na progu AT.
90min treningu przeleciało i zrobiło się ciemno. Wracałem już przy oświetleniu.

Jeszcze ciekawszą opcją było by ściganie się z samym sobą, czyli z wcześniej nagranym śladem. Nie wiem czy jest w tym urządzeniu taka możliwość. To by pozwalało bardziej adekwatnie obserwować przebieg treningu wspólnego z Virtual Partnerem i mieć bardziej wyrównane szanse na poszczególnych odcinkach trasy.

Oczywiście po treningu wgrałem dane do aplikacji, którą Garmin udostępnia ONLine na connect.garmnin.com